De eerste week! - Reisverslag uit Nanyuki, Kenia van Lisanne Hoeke - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit Nanyuki, Kenia van Lisanne Hoeke - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

10 April 2017 | Kenia, Nanyuki

Zo de eerste week zit erop. Het is voorbij gevlogen, maar aan de andere kant voel ik me zo thuis, dat het voelt alsof ik er al weken ben. Voor jullie een update over mijn reis tot nu toe, enjoy!

Maandag 03-04
De dag van vertrek, het avontuur gaat beginnen. Spullen staan gepakt, afscheid genomen, op naar Schiphol. Wat een chaos op de weg, alle wegen afgesloten, maar we arriveerde op tijd!
Na héél veel knuffels, tranen (hoort erbij hihi) en wijze woorden van mam en pap was het tijd om te gaan vliegen. De eerste keer met KLM, wat een service zeg! Ontzettend goede vlucht gehad.

Op het vliegveld in Nairobi staan twee lieve mannen mij op te wachten. Ik werd naar mijn hotel gebracht, waar ik me heb opgefrist en lekker ben gaan slapen. Mijn wekker stond om 6 uur.

Dinsdag 04-04
De volgende morgen stond er een reis van 4 uur op de planning,
op naar mijn Keniaanse 'mama'. Er was genoeg te zien buiten, ik keek mijn ogen uit. Ik werd welkom geheten op het kantoor van de organisatie. Ze gaven me een rondleiding en we bespraken de belangrijkste dingen. Daarna werd ik naar mijn gasthuis gebracht waar Jacinta (mijn gastmoeder) mij op stond te wachten en ik kreeg een knuffel. Ik voelde me gelijk thuis. Ik had er typische Nederlandse spullen meegenomen voor haar. We dronken typische Keniaanse thee met een typische Nederlandse stroopwafel! Het eerste nachtje was vreemd en het duurde even voordat ik sliep, waarschijnlijk door alle nieuwe indrukken.

Woensdag 05-04
Ik werd wakker gemaakt door de vogels die pikte op het raam, zoals Jacinta me hard verteld. Ik kreeg een ontzettend lekker ontbij, een gebakken ei op brood!
Vandaag ging ik kijken op het Neema home, een huis voor kinderen vanaf 2 jaar. Wat een indrukken! De kinderen eten zelf, én op de grond, wat een verschil! De kinderen kwamen gelijk met me knuffelen en spelen. Na het werken, ben ik wat gaan drinken samen met Hannah (ook een vrijwilliger, Belgisch).
Savonds hielp ik Jacinta met het koken van een typisch Keniaans gerecht, Ugali.
Peter, een jongen die werkt voor de organisatie verblijft ook bij Jacinta thuis. We hadden die avond zoveel lol met zijn drieën. Zoveel dat ik zelfs lachend in slaap ben gevallen.

Donderdag 06-04
Wachtende op George (mijn taxichauffeur), tijd is in Kenia een begrip zonder betekenis haha! Vandaag ging ik kijken bij Furaha (geluk in het Keniaans) Foundation. Hier heb ik zelfs even les gegeven. Wat was dat leuk om te doen! Ik speelde een spel met hen om de kleuren te leren. Na het werken ben ik samen met Hannah naar het Nanyuki animal orphans geweest. Daar liep ik dan, tussen de loslopende struisvogels en lama's.
Eenmaal thuis en na het eten, showde Jacinta haar dansmoves rn Peter zijn muzikale talent. Toen we naar bed gingen riep Peter vanaf de bank:' Goodnight mommy and sister'.

Vrijdag 07-04
Vandaag was mijn eerste dag op vaste werkplaats Neema baby home. Wat waren dat veel nieuwe indrukken. Wetende dat dit baby's zijn die zijn gevonden, die wees zijn, die een hele treurige achtergrond hebben maakt het dat ik voel dat ik wat kan gaan betekenen voor deze lieve baby's.
Het was een korte dag, want op de planning stond een weekend naar Nairobi en dat zou een reis zijn van 4 uur lang.

Het weekend in Nairobi
Vrijdagavond aten we (Hannah en ik) in het Carnivorne restaurant. Hier proefde ik Haas, struisvogel, krokodil en zelfs stierenballen. Het was zo ontzettend vies, maar zo'n leuke ervaring. Eens moet de eerste keer zijn.
Zaterdag zijn we naar Wildlife elephants orphans gegaan. Hier heb ik gezien hoe babyolifanten gevoerd worden en heb ik ze zelfs kunnen aanraken. Daarna heb ik giraffen gevoerd in het Giraffe centre. Dit doen ze hier ook weleens door voer tussen je lippen te doen. De giraf pakt het dan uit je mond. Aaah, smak ik kreeg een kus van een giraf. Smiddags hebben we het Nairobi National museum bezocht en het slangenpark, waar ik rond liep met een kamelion op m'n hand liep.
Nadat we uiteten waren geweest zijn we uitgegaan. Hier dronken we shotjes. Het was een ontzettend gezellige avond.
Na een hééééle korte nacht, bezochten we het struisvogelpark. Hier zagen we babystruisvogels, zo lief! Ik heb zelfs struisvogel geredeb wat was dat spannend, maar ook zo leuk. Daarna zijn we naar Nairobi safari walk gegaan, waar ik ontzettend veel dieren heb gezien. De man die ons rondleidde wilde ons een plezier doen en liet ons een Chietah aaien!!!
Ik heb genoten van het weekend, maar was ook blij om weer naar mijn 'mama' te gaan. Eenmaal thuis kletste we over het weekend en deed ik mijn eerste was.

Dit was mijn eerste week hier. Hopelijk kunnen jullie hieruit opmaken dat ik het ontzettend naar mijn zin heb!
Heel veel liefs van mij! X

  • 10 April 2017 - 17:51

    Bert En Annette:

    Lies, indrukwekkend. Hebben genoten van je verhaal. Wat een belevenis. Wensen je een leuke tijd toe en geniet ervan.

  • 10 April 2017 - 18:03

    Suzanne Put:

    Wauww lies! Wat een ervaringen!! Heel gaaf! Dat komt vast wel goed met jou daar!
    Gebiet van alle nieuwe indrukken en ervaringen.
    Liefs vab ins alle 4! Xxxx

  • 10 April 2017 - 20:19

    Hans Q:

    Erg leuk om te lezen. Je maakt in korte tijd veel mee. Neem het goed in je op. Je zal het de rest van je leven blijven herinneren. Lieve groeten hans en Karin

  • 10 April 2017 - 22:48

    Opa:

    Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ook ik heb erg van jouw verhaal genoten. Maak veel foto's als herinnering voor later. Pas goed op jezelf en ik zal zo goed als mogelijk oma informeren.
    Veel liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Al een tijd voel ik me geroepen om mijn steentje bij te dragen in een land waar mijn hulp zo enorm van belang kan zijn. Nu is het zover en ga ik vrijwilligerswerk doen in Kenia. Ik kijk er ontzettend naar uit om de kinderen te bieden wat ze nodig hebben, hulp, liefde, warmte en hen het gevoel geven om te geloven in zichzelf. Ik wil mijn kijk verbreden en kijken hoe het er in een land met weinig voorzieningen aan toe gaat in de kinderopvang. Met de organisatie ProjectsAbroad heb ik deze reis geregeld. Projects Abroad is één van de grootste vrijwilligerswerk organisaties ter wereld die als missie heeft het aanmoedigen van mensen, jong en oud, om als vrijwilliger deel te nemen aan waardevolle projecten in het buitenland. Ik ga 6 weken werken  in het Neema Baby Home- Huruma. Dit is een babytehuis voor kinderen van 0-2 jaar, met allen een achtergrond. Hierbij moet je denken aan weeskinderen, adoptie kinderen en kinderen met problemen met hun gezondheid. Ik verblijf 6 weken in een gastgezin. Via deze weg wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reis en al mijn ervaringen. Heel veel liefs, Lisanne

Actief sinds 31 Maart 2017
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 83748

Voorgaande reizen:

03 April 2017 - 14 Mei 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: